Negozioaren bilakaera

Gako produktuen merkatuko kuoten hobekuntza

Ekitaldiaren gakoetako bat Kutxabankek bankuen sektorean duen posizio erlatiboaren hobekuntza izan da.

Entitateak negozio jarduera handia izan du bezeroekin, eta eboluzio konparatibo hobea lortu duenez, Bankuak merkatuko kuota irabazi du gako produktuetan, hipoteka berriak esaterako, zorro delegatuetan, inbertsio funtsetan, pentsio planetan eta EPSVetan eta aseguru jardueretan.

Taldeak partikularrentzako hipoteka mailegu berrien sinadura jarduera sendoa garatu du eta sail horri 3.535 milioi euro esleitu dizkio, hau da, urteen arteko % 9,7ko igoera bizi izan du. Ondorioz, pandemiaren aurreko ekitaldirako zehaztutako helburuak bete dira, kontratazio berrian hileko errekorreko zifrak lortu dira, euskal merkatuan lidergo garbia sendotu dute eta Espainiako hipoteka merkatuan % 10 inguru hobetu da sarrera.

Aldiz, kontsumoko maileguen kontratazioan eragina izan du krisialdiak, eta ekitaldiaren bukaeran -% 14,9ko erorikoa gertatu da. Txikizkako sarean 454 milioi euroko bolumena kontratatu da.

Inbertsio funtsak: liderra kaptazioetan eta errentagarritasunetan

Bezeroen baliabideen eboluzioa Kutxabankeren bezeroekin negozioaren alderdi nabarmenetako bat izan da 2020an ere, kaptazioen bolumenean zein lortutako errentagarritasunean espero zen guztia gainditu baitu. % 6,9ko igoerarekin, epigrafe hau 68.609 milioi eurora iritsi da negozio-sareetan.

Kutxabank Taldeak berriz ere izan du Inbertsio funtsen merkatuaren konfiantza, zeinak harpidetza garbiari, ondarearen areagotzeari eta errentagarritasunari dagokienez, lidergoan jarraitu duen.

1.553 milioi euroko harpidetza garbiak izan ditu, 2019an baino % 124 gehiago, eta Taldeko seigarren kokatu da merkatuko funtsen kudeaketan, merkatuko kuotan oinarrizko 71 puntu hobetu baititu. Haren inbertsio produktuen kudeatutako euro bakoitzeko errentagarritasuna ere handiagoa izan da sektoreko entitate garrantzitsuenen artean.

Zorroen kudeaketa delegatuko sistemaren barruan, non erreferentziako bankua den ia 15 urtez, Kutxabank entitate liderren artean dago, bezeroen kopuruaren ondorioz.

Epigrafe honetan, aurreikuspen produktuen arloan izandako eboluzioa nabarmentzen da, non dagoeneko laugarren kudeatzailea den 10.000 milioi euro gainditzen dituen kudeatutako ondarea den dagoeneko. Taldea lider sendoa da banako aurreikuspeneko produktuen euskal merkatuan, % 49ko kuotarekin - oinarrizko 108 puntu gehiago-, 6.000 milioi euro baino gehiagoko kudeatutako ondarearekin -2019an baino % 5 gehiago-, eta 275.000 bazkide ingururekin.

Seguruek sektorearen batezbestekoak baino hobe eboluzionatu dute

Kutxabankeren aseguru eskaintza bateratu eta ongi kokatuak sektorearen batez bestekoaren gainetik jarri duen eboluzio konparatiboa izan du 2020an. Bizitza, Bizitza Arrisku, Auto, Etxea eta Osasun Arrisku Anitzekoa arloetako aseguruak igo dira. Aldiz, primen bolumen osoak beherantz egin du, oro har.

Egoera sozial eta ekonomiko bereziak eraginda, Kutxabankeren aseguru jarduerak urrutiko arreta bideak sendotzeari zuzendutako neurri espezifikoak aktibatu ditu, eta ezbeharrak tratatzeko eta alta berriak baloratzeko bideo bidezko peritajea eta beste hainbat zerbitzu bultzatu ditu. Aseguruak urrutitik kontratatzeko aukera ere ezarri du eta ezbeharrak tratatzeko eta hartzen dituen dokumentuak bidaltzeko bide ez presentzialak erabiltzea sustatu du. Azkenik, bizi duten lan egoera zaurgarrian dauden bezeroei hilero ordaintzeko modu berriak betiko kuoten ordainketa sistemaren presioa arindu du.

Etxeen aseguruen arloan, uztailean eta urrian egindako kanpainak oso ongi onartu dira, haien sustapen onari esker. Hilabete horietako kontratazio maila bikoiztu dute, gutxi gorabehera.

Merkaturatutako produktu berritzaileen artean Etxeko Aseguru Berdea dugu, Kutxabankeren etxeko aseguruaren estaldura guztiekin energia efizientzia handia duten etxebizitzak dituzten bezeroei abantailak eskaintzen dizkiena.

Jarduera digitalaren igoera historikoa

Pandemiari lotutako gertakari ekonomikoek enpresa ehun guztiaren digitalizazio prozesu bizia eragin du. Ondorioz, Kutxabankek pertsonalizazio prozesuetan aurrera egiten jarraitu ahal izan du, eta baita kudeatzailearekin urrutiko harremana, zerbitzuaren hobekuntza eta bezeroaren esperientzia ere. Hori guztia dela-eta, Banku Taldearen negozio digitalak inoiz izan duen hazkuntzarik handiena bizi izan du azken urtean.

Aurrera-pauso adierazgarrienetako bat Kutxabankeren banku digitalean bezero gehiago sartzea izan da. Egun, milioi bat erabiltzaile baino gehiago dira erabiltzaile digitalak, bezeroen % 53 alegia.

Kutxabankeren kanal digitalerako sarbidea % 40 igo da 2019arekiko, eta Banku mugikorrak urrutiko gainerako zerbitzuei lekua hartzen jarraitu die, bezeroen % 82k mugikorrak erabiltzen baititu konektatzeko eta sarbide horren % 49ko igoera eragin du horrek.

Bide teknologikoen bilakaera positiboaren ondorio nabarmenetako bat Kutxabankeren salmenta digitalen igoera handia da. Bide digitalen bitartez kontratatutako bankuko produktu eta zerbitzuen kontratazioa hirukoiztu egin da. Hitzartutako hipoteken, txartelen, funtsen eta inbertsio planen edo kontsumorako maileguen kontratazioaren jatorri digitala asko igo da.

Ekonomia berdearen aldeko apustua

Kutxabankek sendotasun osoz bultzatzen ditu ingurumen inpaktu positiboa duten jarduerak. 2020an 1.718 milioi euro erabili dira energia berriztagarriak sortzeko eta karbono gutxiko ekonomiaranzko trantsizioko ekimenak garatzen dituzten hainbat proiektutan, hau da, aurreko urtean hitzartutako finantzazio eta abalekiko % 70eko gehikuntza bizi izan da.

Finantzazio honen zati handi bat bezero partikularren zati batek etxebizitza efizienteak erostea sustatzeko erabili da. Kutxabankek lerro espezifiko bat du, ‘Hipoteka berdea’, zeinak baldintza bereziak eskaintzen dituen energia ziurtapen handiagoak dituzten higiezinentzat. Produktu honek jasotako onarpenaren isla da 2020an formalizatutako 4 hipotekatik 1 ‘berdea’ izan dela.

Segmentu ‘berdearen’ barruan onartutako kontsumorako maileguen bolumena ere hirukoiztu egin zen, isolamendu eta klimatizazio sistemak hobetuz energia efizientzia hobetu nahi dute etxeei hura finantzatzen edo auto elektrikoak edo hibridoak (edo erregai alternatiboak erabiltzen dituzten autoak) erosteko finantzazio erraztasunak ematen.

Halaber, enpresa arloan, ekonomia berdean eta jasangarrian 926 milioi euroko eragiketak onartu dira, energia berriztagarriak sortzeko eta barneratzeko proiektuak errazten dutenak, eta baita garapen jasangarriaren aldeko jarduerak edo etxebizitza babestuak eta energiaren aldetik efizienteak direnak sustatzen dituztenak ere, besteak beste.

Bezeroen segmentu bakoitzarentzako balioa

Taldeak haurrentzako aurrezpen planen titular guztiei abantailak ematen jarraitu du: Gaztedi eta A plana, jarduera programekin, kanpusarekin, hizkuntzekin, sustapenekin, zozketekin eta lehiaketekin Martxoaz geroztik haurrentzat bereziki sortutako online jarduerak sendotu ditugu, sare sozialen bitartez gehienbat, eta marrazketa lehiaketa, eskulanak edo xake txapelketa eskaini ditugu online.

Gazteak ere jarraitu dute izaten Kutxabankeren arreta-gunea, komisiorik gabeko produktuen eta baldintza hobeko produktuei esker, nomina kontua, hipoteka gaztea edo gazte eskudirua, esaterako. ‘Ez da erraza gaztea izatea’ kanpainaren oihartzun handia nabarmendu da. Haren bitartez, Kutxabank segmentu horretara gerturatu da testuinguru berezi batean, eta Bankuaren eskaintza osoari eman dio balioa.

Pandemia oso une berezia izan da nagusientzat, eta haiek ‘% 100 Kutxabank’ eta ‘% 100 Cajasur’ aldizkariak jasotzen dituzte aldizka. Haiei laguntzeko abian jarritako ekimenen artean, pentsioa jasotzeko data aurreratu da eta tele-erosketa zerbitzuak eta tele-farmazia zerbitzuak jarri dira martxan ‘% 100 kontua’ duten bezeroentzat. Euskadin, luzatu egin da zerbitzu hau, BM supermerkatuen sarearekin lankidetzan.