Lan ekonomikoa

Produktuen eta prozesuen berrikuntza

Bankuak eraldaketa digitalean daude murgilduta, eta horrek bezeroen beharri erosotasunez, erraztasunez eta berehala erantzuteko gai diren zerbitzu eta baliabide berriak sortzea eskatzen du.

Berrikuntza teknologikoek aldaketak eragin dituzte gizarte harremanetan, eta funtsezkoa da ohitura horiei egokitzea. Aldatu nahi ez izateari aurre egitea eta berrikuntza digitalak bezeroekin harremanak hobetzeko eta negozioa areagotzeko baliabide gisa onartu eta barneratzea ezinbestekoa da egungo testuinguruan eta, ondorioz, Kutxabank Taldearen lehentasunetako bat da.

Kutxabank eta Cajasur

Kutxabank eta Cajasur bezeroen egunerokotasunean bertan daude, etorkizuneko bezeroarentzako gaur egungo esperientzia digitala sortzen.

2020an zehar, hainbat ekimen digital sustatu dira eta gunea hainbat ardatzetan jarri da:

  • Autogestioan aurrera egiten duten ekimenak: Banku mugikorrean gehitzailea, beste banku batzuetako kontuak eta txartelak kontsultatzeko; PSD” araudiari egokitzea, koordenaden txartela kentzea barne hartuz; transferentzia-prozesua zabaltzea edo hobetzea edo jakinarazpenak zabaltzea (txartela itzalita, maileguetan interesatutako bezeroei jakinaraztea...).
  • Bezeroari finantza-erabaki garrantzitsuenak hartzen laguntzea: aurreikuspen-aurrezkia, kontsumoaren finantzaketa, inbertsioak...
  • Etengabeko informazioa eta laguntza: laguntza-kanal ezartzea, esaterako, lineako bankuan txat bat jartzea.
  • Bezeroen beharrei erantzuten dien proposamen pertsonalizatuak: lineako hitzordu pertsonalizatua hipoteka eskatzeko.
  • Euren kabuz edo kudeatzaile baten laguntzaz egin dezaten lagunduz: horma, sinadura digitala, bideo-elkarrizketa.
  • Bezeroen esperientziaren balioztapena eta iritziak jasotzea inkesten edo lineako elkarrizketen bidez.

‘Linean’ modu lehenetsian eragiten duten erabiltzaileen kopurua etengabeko hazkuntza gisa jarraitzen da gauzatzen. Kutxabank Taldeko bezeroen % 53,33 jada digitalak dira, eta bisiten % 82 gailu mugikorretatik egiten dira. Horrez gain, kanal digitalek trafikoa eta negozio bolumena lortzeko bide digitalei egindako ekarpena.

Enpresen esparruari dagokionez, berrikuntza garrantzitsuak gehitzen ditu, esaterako, eragiketen sinadura anitza, Banku mugikorreko nazioarteko transferentziak edo lineako sortzailea lineako Bankuko AEF estandarretara egokitzea.

Etengabeko berrikuntza hori ordaintzeko moduetan ere nabarmentzen ari da, eta ‘Smartphone’-en kasuetan, internetera konektatuta aukera unibertsala eskaintzen du.

Kutxabank Taldeak mugikorretarako bere aplikazioak hobetzen jarraitu du eta Apple Pay, Google Pay eta Samsung Pay ordainketa-aplikazioak barneratu ditu. Aplikazioek hainbat eragiketa egiteko aukera ematen dute, hala nola: aztarna digitalarekin edo aurpegi-ezagutzarekin sartzea, txartelarekin egindako ordainketak atzeratzea, transferentziak formalizatzea, saltokietan ordainketak egitea, ordainagiriak mugikorraren bitartez ordaintzea, izapideak urrutitik sinatzea, zure korrespondentziara sartzea edo baloreen salerosketa egitea.

Aplikazio mugikorretatik txartelak autonomia osoarekin “piztu eta itzali”, segurtasun-mugak kudeatu, ordainketa seguruetarako txartel birtual bat sortu edo kreditu-muga areagotu daiteke.

Partikularren artean eta GKEetara dirua bidaltzea ere posible da, baita SPTetan ordaintzea, gure kontakturik gabeko kutxazainetan dirua ateratzea eta Bizum-aren bitartez online erosketa seguruagoak egitea ere.

2020. urtearen amaieran, Espainiako finantza-erakundeen partzuergoa ere sortu zen, zeinak Ordainketen Europako Ekimenean parte hartuko duen (EPI, ingelesezko siglengatik); horren helburua, ordainketen irtenbide paneuropar berria ezartzea da, ordainketen sistema tradizionalekin lehiatuko dena.

Sistema horrek Europako kontsumitzaile eta saltoki guztientzako ordainketen txartel komun bat, diru-zorro elektroniko bat eta partikularren arteko ordainketa-funtzioak (P2P) barne hartuko ditu.

Partzuergo honetan parte hartzeak, EPI Eskema sortzeko, Kutxabanken Europako ordainketen digitalizazio eta berrikuntzarekiko konpromisoa adierazten du, zeinak sektorearentzako, kontsumitzaileentzako eta saltokientzako onura handiak ekarriko dituen.

Partzuergoa, Kutxabankez gain, honakoez osatuta dago: ABANCA, Espainiako Banku Kooperatzailea (Rural Kutxak ordezkatuz), Cajamar, Ingeniarien Kutxa, Laboral Kutxa, CECABANK, Eurocaja Rural, Bankinter Taldea, Ibercaja, Liberbank eta Unicaja Banco.

Fineco Taldea

Ondare-kudeaketaren industriak hainbat erronka eraldatzaile ditu aurrean, besteak beste: aktore berrien presentzia, zeintzuen indarra produktu berriak eta kostu baxuagoen egiturak dituen ingurune digitaletik datorren; geroz eta handiagoa den presio arautzailea; produktuak eta zerbitzuak eskaintzean espezializatzeko presioa, eta Covid-19ren ondorioz, 2020ko ekitaldian zehar, hazkuntza ekonomikoaren zikloaren amaierari aurre egin dion ingurune ekonomiko eta merkatuen ingurune bat. Horri guztiari interes-tasa negatiboen egungo ingurunea gehitzen badiogu, errentagarritasun baxuko egoera batean egongo gara eta merkatuetan geroz eta hegakortasun handiagoa egongo da. Finecoren produktuak etengabe berritzen dira, egoera eta bezero bakoitzera egokitzeko.

2020an zehar, hainbat ekimen digital sustatu dira, honako erronka hauei aurre egiteko helburuarekin:

  • Family Office jardueran, prozesuen optimizazioan inbertitzea eta Finecoren kudeaketa-taldearen balio-proposamena indartzeko proiektuak ezartzea.
  • Finecoren produktuen pixkanakako ESG orientazioaren aldeko apustua egitea: 2020ko irailean, Finecoren "Fon Fineco Renta Fija Internacional, FI" inbertsio-funtsak LixFLAG-en ESG ziurtapena lortu zuen, nazioarteko prestigioa duen irabazi asmorik gabeko erakunde ziurtagiri-emaile askea. Halaber, Fineco Taldean ESG txertatzeko eredua eta bere baldintzak zehazteko hainbat barne-proiektu daude abian.
  • Balio erantsiaren bezeroa-produktua binomiorantz zuzentzea, merkataritzaren berresleipen eta segmentazio-prozesu berri baten bitartez.
    • Banku pribatuko eta ez banku pribatuko bezeroen helburuak eta beharrak bereiztea, segmentu bakoitzari hobekien egokitzen zaizkion Finecoren produktuak zehazteko.
    • Bezeroei test psikologikoa egitea eta bezeroak klusterizatzeko big data metodologia bat sortzea, biak zorro pertsonalizatuagoak eraikitzeko helburuarekin.
  • 2020ko ekitaldian zehar, ez da produktu berririk atera, baina Fineco Taldeak lantzen duen bezeroen segmentuari balio erantsirik ematen ez dioten IKEak xurgatzearen bidezko fusioak egitea erabaki da. Zehazki, beste fusio batzuen artean, 2021. urte hasieran, Fon Fineco Inversión Responsable (gizartearekiko arduratsua den inbertsio-funtsa, 500 partaide eta 37MM€-ko ondarearekin) Fon Fineco Patrimonio Global-ek xurgatuko du (mundu-mailako inbertsio-funtsa, 3.000 partaide baino gehiago eta 590MM€-ko ondarearekin), zeinak bere inbertsio-politika aldatuko duen; horretarako, xurgatutako funtsaren ESG alderdiak bilduko ditu eta partaideentzako inbertsio globaleko irtenbide bat eraikiko du, gizartearekiko arduratsua den beste tamaina bateko funts baten bitartez.

Kutxabank Gestión

Kutxabank Gestión-ek eskainitako produktu sorta etengabe eboluzionatzen ari da, bezeroen inbertsio-behar guztiak estaltzen saiatuz eta egoera koiunturaletara eta merkatuko joera berrietara egokituz.

Azpimarratu behar da, alde batetik, zorroko produktuen Mifid 2-rekiko egokitzapena eta, batez ere, “partaidetza moten” kaleratzea, gure merkaturatzailearen eskaintzaren parte izateko beharrezkoak, araudi hau betetzen duten banaketa-ereduen baitan.

Bestalde, kudeatzaile honek kudeatutako produktu guztietan gizartearekiko arduratsua den inbertsio-politika bat hartzea ere berrikuntza garrantzitsu bat izan da; era honetan, egiturazko joera global bati aurrea hartu diogu, zeina dagoeneko merkatu askotan errealitate hautemangarria den, baina Espainian oraindik hasiberria soilik da.

Bi funts berri sortu dira, Kutxabank Bolsa Tendencias Carteras eta Kutxabank RF Selección Carteras, eskuordetutako kudeaketa-zorroetako aktiboen aukera zabaltzeko.

Kutxabank Seguros

Kutxabank Seguros-ek badaki erabateko eraldaketa digitalean murgilduta dagoela, beraz, bere banatzaileen eskaerekin eta bezeroen itxaropenekin lerrokatzen da, eta digitalizazioaren prozesuan aurrera egiten du, bai online kanalaren bitartez produktuak merkaturatzen, bai bezeroekin harremana izaten, saldu ondorengo kudeaketan eta prestazioetan.

2020an, aseguruak egokitzen eta hobetzen jarraitu da eta katalogora produktu berriak erantsi dira, batzuk jasangarritasunera zuzenduta, esaterako, Arrisku Anitzetarako Etxeko Aseguru Berdea, zeinak energia-eraginkortasun handia duten etxebizitzei abantailak eskaintzen dien.

Merkaturatzeko prozesuak digitalizatzera zuzendutako ekimenetan ere aurrera egin da, urrutiko salmenta-protokolo berriak txertatuz, eta baita bezeroekiko elkarlana hobetzera zuzendutako ekimenetan ere, saldu osteko prozesuak digitalizatuz eta bezero-konpainia arteko komunikazio-kanalak bizkortuz.

Norbolsa

Norbolsa % 100 digitala den Sozietate bat da, teknologiari dagokionez abangoardian dagoena.

2013-2017 aldian, posizionamendu estrategikoaren barruan, Norline+ plataforma sortu zen, zeinak nazio mailan zein nazioartekoan errenta aldakorra eta errenta finkoa kontratatu ondorengo negozio ereduaren oinarria den, T2S arauen arabera. Plataforma berria eta modernoa da, eta erabiltzailearen operatiba eta esperientzia errazteko xedea du. Erraz bateratu daiteke hirugarrenen eta bezeroen plataformekin, sendoa eta intuitiboa da, eta erabiltzaileentzako prestakuntza kostuak hobetzen ditu.

Norline + oso malgua da, funtzionaltasun aukera handia dauka eta erabiltzen erraza da. Horri esker, bezeroaren asebetetzea areagotzen da eta teknologikoki aintzat hartua izan da Espainiako Burtsen eta Merkatuen (EBM) aldetik.

Horrez gain, Norbolsak Norbolsabroker marka zuriko produktua garatu du, entitateen banku elektronikoetan barnera daitekeena. Retail bezeroari merkatuei buruzko informazioa hornitzen die, inbertitzeko erabakiak hartzeko, eta eragiketa osoari oinarria ematen dio, transakzio sorta zabala emateko.

Entitate, merkatu eta gailu anitzeko produktua da (ordenagailuak, TB digitala, smartphonea, Tableta).

Gainera, hainbat erakundek erabiltzen dute bulegoen saretik balioen operatiba ebazteko.

Gaur egun, izapidetzen diren merkatu-aginduen % 83,49 Internet bidez jasotzen dira.

Ekitaldi honetan zehar, abangoardia teknologikoaren bi proiekturi ekin zaie:

  • Blockchain proiektua: Zor-agiriak Kokatzeko Prozesua, Blockchain Teknologian eutsia.
  • Lehen mailako merkatuetako jaulkipenak kudeatzeko tresna.